Rumah Johor Rab`ah kembali melakar sejarah apabila kali ini didatangi oleh para Qurra` dari Ma`had Qiraat Shoubra. PMRAM Cawangan Shoubra telah menganjurkan Haflah Takrim Qurra` bagi menghargai jasa para `guru` mereka di Ma`had.

     Diberitakan seramai sepuluh orang Qurra` yang menjadi tenaga pengajar di Ma`had Qiraat Shoubra hadir memeriahkan Majlis. Di samping itu, saudara Shahrizan Mohd Hazime selaku Presiden PMRAM turut dijemput berada sebaris bersama para Qurra` dihadapan. Turut memeriahkan majlis ialah mahasiswi Qiraat dari Mansurah yang datang menaiki 4 buah tramco.

     Sepertimana yang kita ketahui, pada tahun lalu dewan ini dibanjiri oleh pelajar Malaysia dalam Majlis Pembacaan Kutub Sittah anjuran PMRAM Pusat. Lebih mengharukan lagi, para Masyaikh sanggup berpenat lelah menaiki tangga setinggi 6 tingkat demi menjayakan Majlis tersebut. Pastinya tanggal 17-20 Oktober 2009 tidak pernah hilang dari memori saya.

    Tahniah buat PMRAM Cawangan Shoubra di atas kejayaan Majlis kali ini buat julung-julung kalinya. Tidak dilupakan buat para ad hoc pelaksana yang bertungkus lumus menjayakannya. Mudah-mudahan doa para Masyaikh sentiasa bersama kalian.

  
         Presiden menyampaikan cenderahati kepada wakil Ma`had Shoubra(atas)                    Bersama Qari dari Johor..hehe

(BP Mujahid berbakat mengendali Majlis)

  Buat `Rumah` Johor Rab`ah, moga kalian tidak pernah jemu menerima Majlis seumpama ini. Terima kasih atas kesudian membantu anak-anak PMRAM Cawangan Shoubra. Moga sikap ta`awun ini dipraktikkan secara terus oleh kita bersama.

(Suasana dalam Dewan )
Terkenang....
p/s : Dah nampak siapa bakal Pengarah Kutub Sittah siri II. hehe

Posted by Ibnu Mokhtaruddin Friday, June 4, 2010

0 comments

Subscribe here

MASA KITA

About Me

My photo
Nama diberi Mohd Adlan Mokhtaruddin, Dilahirkan pada 9 April 1986.Berasal dari Wilayah Kuala Lumpur dan menetap di Lot 4201 Kg Baru Sg Buloh Selangor.Merupakan anak ke sepuluh dari 12 orang adik-beradik. Pengajian kini di Jabatan Hadith Fakulti Usuluddin Kaherah Mesir.

BERSAMA MENJAYAKANNYA!!

SUMBER INSPIRASI

SUMBER INSPIRASI

KEKAL '10--80 TAHUN PMRAM

KEKAL '10--80 TAHUN PMRAM

KENANGAN TERMANIS

KENANGAN TERMANIS