Assalamualaikum wbt ,

Sahabat-sahabat yang dirahmati, setelah sekian lama saya berfikir dan terus berfikir, akhirnya saya membuat keputusan untuk menghidupkan blog saya kembali pada hari bersejarah ini. 13 Januari 2009, kita di Mesir sedang berhadapan ujian peperiksaan untuk menguji sejauh mana kefahaman kita, sedangkan sahabat kita di Palestin berhadapan dengan ujian yang terlalu hebat , yang tidak boleh dibayangkan kedahsyatannya, sudahpun masuk hari yang ke 17, belum ada tanda-tanda ianya akan berakhir. Ya Allah berkatilah perjuangan kecil kami di sini dan perjuangan mereka di sana...
Saya tidak berhasrat untuk menulis panjang, memandangkan musim peperiksaan baru sahaja membuka tirainya. Mungkin jua saya tidak tahu untuk mulakan di mana. Saya sertakan di sini jadual peperiksaan saya untuk fasa satu pada tahun ini :

12 Januari : Dirasat Asanid
15 Januari : Tauhid
19 Januari : Takhrij hadith
22 Januari : Sirah nabi
24 Januari : Fekah Muamalat ( subjek tahun dua )
26 Januari : Manahij Mufassirin
27 Januari : Falsafah Am ( subjek tahun dua )
29 Januari : Khutbah

Lapan subjek untuk fasa satu ini agak berat untuk dilalui, akan tetapi sudah tentu jauh bezanya untuk dibandingkan dengan bedilan peluru berpandu yang dihadapi penduduk di Gaza. Mudah-mudahan peperiksaan kecil ini berjaya kami tempuhi sebelum berhadapan dengan ujian yang lebih besar, baik di dunia mahupun di akhirat kelak. Doakan kejayaan bersama, doakan sahabat kita di Gaza....

Mak, bah , doakan alan...
13 Januari 2009 | 0311am
rumah pejabat

Posted by Ibnu Mokhtaruddin Tuesday, January 13, 2009

0 comments

Subscribe here

MASA KITA

About Me

My photo
Nama diberi Mohd Adlan Mokhtaruddin, Dilahirkan pada 9 April 1986.Berasal dari Wilayah Kuala Lumpur dan menetap di Lot 4201 Kg Baru Sg Buloh Selangor.Merupakan anak ke sepuluh dari 12 orang adik-beradik. Pengajian kini di Jabatan Hadith Fakulti Usuluddin Kaherah Mesir.

BERSAMA MENJAYAKANNYA!!

SUMBER INSPIRASI

SUMBER INSPIRASI

KEKAL '10--80 TAHUN PMRAM

KEKAL '10--80 TAHUN PMRAM

KENANGAN TERMANIS

KENANGAN TERMANIS