Apabila musim peperiksaan menutup tirai, menandakan bermulanya musim rehlah bertamu. Masing-masing mula menunjukkan komitmennya terutamanya Unit Sambutan dan Rehlah(BSR) baik di Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) mahupun Di Dewan Perwakilan Mahasiswa (DPM). Kesibukan ini mula nampak apabila pejabat PMRAM mula diziarahi untuk memohon tasrih( surat pelepasan ). Jadual-jadual rehlah Sinai boleh dirujuk pada artikel yang lalu.

Sepertimana yang kita maklum, untuk mendapatkan tasrih daripada S/U Agung PMRAM, mestilah melalui beberapa prosuder yang telah ditetapkan di bawah seliaan Jabatan Setiausaha Agung PMRAM 08. Kegagalan menepati prosuder ini akan menyukarkan pihak PMRAM untuk menunaikan permintaan tersebut.

Saya nyatakan di sini prosuder-prosuder tersebut :

PROSUDER PERMOHONAN TASRIH PMRAM BERKUATKUASA 15 FEBRUARI 2008


SURAT RASMI HENDAKLAH DIHANTAR DI ATAS NAMA SETIAUSAHA AGUNG PMRAM
LAMPIRKAN BERSAMA-SAMA SURAT ANDA SENARAI NAMA PESERTA PROGRAM BESERTA NOMBOR PASPORT DI DALAM TULISAN JAWI (jika TASRIH Rehlah dan Penggunaan Mukhayyam)

DAPATKAN TASRIH DARI PEJABAT PMRAM DI DALAM TEMPOH 24 JAM SELEPAS PENGHANTARAN SURAT PERMOHONAN ANDA

DAPATKAN TASRIH DARI PEJABAT PMRAM DI DALAM TEMPOH 24 JAM SELEPAS PENGHANTARAN SURAT PERMOHONAN ANDA

SETIAP TASRIH HENDAKLAH DIBAYAR DENGAN KADAR LE 1.00 SAHAJA BERDASARKAN ETIKA JABATAN SUA PMRAM

Makluman : Mana-mana permohonan yang tidak mendasari garis panduan ini akan ditolak serta-merta. Disediakan oleh Setiausaha Agung PMRAM 2008


Saya kira bukanlah begitu sukar untuk mengikut prosuder yang telah ditetapkan ini. Islam mengajar kita untuk hidup dengan panduan. Dalam berorganisasi juga ada panduannya bukan? Ingin diingatkan juga, pastikan rehlah kalian mematuhi etika di bawah Badan Sambutan dan Rehlah. ( Sila rujuk exco ditempat masing-masing ).

12.38pm
Idarah Jam`iyyah

Posted by Ibnu Mokhtaruddin Monday, February 2, 2009

0 comments

Subscribe here

MASA KITA

About Me

My photo
Nama diberi Mohd Adlan Mokhtaruddin, Dilahirkan pada 9 April 1986.Berasal dari Wilayah Kuala Lumpur dan menetap di Lot 4201 Kg Baru Sg Buloh Selangor.Merupakan anak ke sepuluh dari 12 orang adik-beradik. Pengajian kini di Jabatan Hadith Fakulti Usuluddin Kaherah Mesir.

BERSAMA MENJAYAKANNYA!!

SUMBER INSPIRASI

SUMBER INSPIRASI

KEKAL '10--80 TAHUN PMRAM

KEKAL '10--80 TAHUN PMRAM

KENANGAN TERMANIS

KENANGAN TERMANIS