Selagi kita berada di bumi Mesir ini, majlis-majlis ilmu sepatutnya menjadi makanan harian kita. Bahkan selayaknya untuk kita mewajibkan diri kita menghadirkan diri di dalam majlis-majlis seperti ini lebih-lebih lagi pengajian di Al Azhar Syarif. Keberadaan kita di sini bukan untuk menjadi `exam student` ataupun `budak silibus`, terlalu banyak mutiara yang perlu kita cari sebagai bekalan untuk masyarakat di Malaysia kelak.

Bagi yang berminat dan telah mengikuti pengajian Madrash Imam Syafi`i di rumah Pahang sejak penubuhannya pada tahun 2007, jadual pengajian pada tahun ini bermula pada 2 Februari 2009 adalah seperti berikut :

Isnin : Ustaz Mohd Nazrul Nasir kitab ( Al Ajrumiah dan Nuruzzolam)
Selasa : Ustaz Syed Abdul Kadir kitab( Bidayatul Hidayah )

Rabu : Ustaz Mohd Juzaili Johan ( Awail Sunbuliah dan syarah matan baiquni )

Khamis : Ust Syed Abdul Kadir Aljufri ( Kifayatul Akhyar )

Sabtu : Ust Shahrizan Mohd Hazimi kitab ( Fathul Qorib )

Ahad : Ustaz Hairulnizam mat Hussain ( Waraqat )

Kelas bermula pada jam 7.30 am .Sebarang perubahan jadual dan waktu sila hubungi Ustaz Mohd Azrul Ismail ( 0115068205 ). Jom tafaqquh! " Ilmu itu adalah dengan pengajian"


Posted by Ibnu Mokhtaruddin Tuesday, February 3, 2009

0 comments

Subscribe here

MASA KITA

About Me

My photo
Nama diberi Mohd Adlan Mokhtaruddin, Dilahirkan pada 9 April 1986.Berasal dari Wilayah Kuala Lumpur dan menetap di Lot 4201 Kg Baru Sg Buloh Selangor.Merupakan anak ke sepuluh dari 12 orang adik-beradik. Pengajian kini di Jabatan Hadith Fakulti Usuluddin Kaherah Mesir.

BERSAMA MENJAYAKANNYA!!

SUMBER INSPIRASI

SUMBER INSPIRASI

KEKAL '10--80 TAHUN PMRAM

KEKAL '10--80 TAHUN PMRAM

KENANGAN TERMANIS

KENANGAN TERMANIS